A SERDÜLŐKOR életfeladatai (1.)
(Le?)Építő kritika, A motiváció
Organikus vagy mechanikus gondolkodás
A nevelés az élet szolgálata című sorozat 3. kötete legfőképpen a „várva várt” kamaszkor életfeladataival foglalkozik. Ezen kívül külön fejezetet szentelünk a kritika építő megfogalmazásának, a motiválás különféle lehetőségeinek és a szemléletformáló erejű organikus, egészleges gondolkodásmódnak.
Ez utóbbi reményeink szerint új lendületet adhat tetteinknek, kapcsolatainknak, közösségeinknek, hiszen rávilágít arra, hogy az életünkben „minden mindennel összefügg”. Ma, amikor a tömegméretek miatt az egyéni felelősség és alkotó lehetőség oly parányinak látszik, ez különösen nagy jelentőséggel bírhat, hiszen általa a már-már jelentéktelennek tűnő személyes erőfeszítéseink, örömeink, szolgálataink és áldozataink meghatározó értelmet nyernek.